Przewodnik po raportowaniu w Google Search Console dla agencji SEO

Jeśli chcesz, aby klienci Twojej agencji SEO odnowili swoje kampanie lub zwiększyli budżety, może Ci w tym pomóc raportowanie w Google Search Console.

Jeśli chodzi o prowadzenie odnoszącej sukcesy agencji SEO, nie ma nic ważniejszego niż udowodnienie klientom wartości swoich usług.

Jednak bez kompleksowych raportów Twoi klienci mogą nie widzieć lub nie rozumieć pełnego wpływu Twoich kampanii SEO.

 

Agencje SEO polegają na różnych narzędziach programowych do realizacji swoich kampanii. Ale jeśli chcesz naprawdę udowodnić sukces SEO, Google Search Console jest nadal kluczowym narzędziem do raportowania, aby to zrobić.

O ile Twoje oprogramowanie SEO nie jest oparte na Google Search Console, żadne inne narzędzie nie może konkurować z obszernym zbiorem danych Google.

Oto dlaczego ta bezpłatna platforma jest jedną z najlepszych do pokazania wpływu Twoich działań SEO.

 

Co to jest Google Search Console?

Google Search Console to bezpłatna platforma, która umożliwia właścicielom witryn śledzenie rankingów słów kluczowych , rozwiązywanie problemów z obsługą strony, przesyłanie map witryn i wykonywanie innych kluczowych działań, które pomagają podnieść wydajność SEO.

 

Dostawcy SEO powinni zachęcać swoich klientów do tworzenia kont Google Search Console i dodawania swojej agencji jako głównego użytkownika.

Następnie, gdy Twoja agencja świadczy różne usługi klientom, możesz użyć platformy, aby udowodnić ich ogólny wpływ.

5 powodów, dla których Google Search Console jest najlepszy do raportowania SEO

Istnieje wiele różnych opcji oprogramowania SEO dostępnych dla agencji do wykorzystania w raportowaniu klientów.

Poza oczywistym – kosztem (ponieważ go nie ma) – oto kilka powodów, dla których platforma Google wciąż przeważa nad większością.

 

1. Zobacz 100% słów kluczowych

Główną wartościową propozycją każdej agencji SEO jest pomoc w pozycjonowaniu stron internetowych swoich klientów pod kątem wielu wyszukiwań słów kluczowych, które przynoszą kwalifikowany ruch.

Ale brak 100% pełnego obrazu rankingów słów kluczowych oznacza, że ​​agencje SEO nie mogą pokazać swoim klientom całej pracy wykonanej przez ich wysiłki.

Popularne oprogramowanie SEO, takie jak Ahrefs i Semrush, używa botów do przeszukiwania SERP i zbierania danych o rankingach słów kluczowych. Widzą one tylko około 30-40% słów kluczowych, dla których dana witryna wyświetla się w rankingu.

 

To ogromna luka. Ta różnica może być powodem, dla którego klient zdecyduje się odnowić Twoje usługi lub przenieść się do innego dostawcy SEO.

Nic nie może się równać z danymi słów kluczowych Google Search Console, ponieważ Google śledzi każde słowo kluczowe, na które pozycjonują się witryny Twoich klientów.

Obejmuje to wszystkie słowa kluczowe z krótkim i długim ogonem, które przyciągają użytkowników do ich witryn.

Ponieważ każde trafne wyrażenie kluczowe stanowi dla Twojej agencji możliwość pomocy klientom w dotarciu do docelowych odbiorców , ważne jest, abyś mógł pokazać je wszystkie w swoich raportach.

 

2. Codzienne aktualizacje

Dzięki oprogramowaniu SEO, które opiera się na skrobaniu SERP, informacje o rankingach słów kluczowych są zawsze antydatowane do ostatniego indeksowania.

W przypadku zapytań o dużej liczbie wyszukiwań boty te częściej zgarniają SERP. Ale w przypadku bardziej niszowych słów kluczowych z mniejszą liczbą wyszukiwań są one aktualizowane znacznie rzadziej.

 

Jeśli Twoja agencja SEO współpracuje z klientami z branż niszowych, którzy są ukierunkowani na słowa kluczowe o mniejszej liczbie wyszukiwań, te ograniczone aktualizacje mogą stanowić poważną przeszkodę w raportowaniu.

Twoja agencja SEO mogła już osiągnąć poprawę pozycji w rankingu słów kluczowych szybciej i wcześniej, niż odzwierciedlają to narzędzia, z których obecnie korzystasz.

Google Search Console ma jednak codzienne aktualizacje rankingów. Oznacza to, że możesz szybciej i szybciej zobaczyć wygrane w SEO, udowadniając swoim klientom wartość swoich usług.

W przypadku agencji, które zapewniają mniejsze okna kampanii, codzienne aktualizacje rankingów słów kluczowych są jeszcze ważniejsze dla pokazywania podwyższonych rankingów i wskaźników wydajności.

 

3. Dane dotyczące wyświetleń

Jednym z najważniejszych wskaźników KPI SEO w raportowaniu kampanii są dane o wyświetleniach.

 

Wyświetlenia to całkowita liczba wyświetleń Twojej strony internetowej w SERP przez użytkowników, nawet jeśli nie klikną wyniku.

Specjaliści SEO powinni używać danych o wyświetleniach w swoich raportach. Więcej wyświetleń pokazuje, że użytkownicy widzą wynik SERP Twojego klienta, a ich widoczność online rośnie.

 

Jednak większość oprogramowania do śledzenia pozycji nie zawiera danych o wyświetleniach.

W przypadku agencji SEO, które zapewniają tworzenie treści, wyświetlenia są kluczem do wykazania, że ​​treść zwiększa widoczność w wyszukiwarkach.

W poniższym przykładzie widzimy w GSC, że dodanie nowej treści na stronę klienta spowodowało ogromny skok wyświetleń.

Odpowiadając na więcej pytań użytkownika na stronie, Google zaczął promować stronę w bardziej trafnych wyszukiwaniach.

4. Prawdziwe kliknięcia a szacowany ruch

Inne platformy do śledzenia pozycji szacują Twój ruch organiczny.

Robią to poprzez obliczenie liczby wyszukiwań, pozycji w rankingu i średniego CTR.

 

Ale Google Search Console podaje rzeczywistą liczbę kliknięć wygenerowanych w bezpłatnych wynikach wyszukiwania.

Problem z szacowanym ruchem polega na tym, że może on zarówno zawyżać, jak i zaniżać rzeczywistą liczbę kliknięć.

Na przykład porównaj szacowany ruch organiczny w jednym narzędziu programowym z rzeczywistym ruchem organicznym w Google Search Console dla tej samej strony.

 

Czy wolisz poinformować swoich klientów agencji, że Twoje działania optymalizacyjne przyniosły 13 000 lub 28 000 kliknięć?

Jeśli połączysz swoje konto GSC z Google Analytics, możesz również wiedzieć, jakie działania podejmują ci użytkownicy w Twojej witrynie po przejściu z wyszukiwania.

 

5. Metryki specyficzne dla zapytania

Najprawdopodobniej Twoi klienci chcą pozycjonować się pod kątem bardzo konkretnych celów słów kluczowych.

Google Search Console może pomóc w wyświetlaniu ulepszeń w przypadku dokładnie tych wyszukiwanych haseł o wysokiej wartości, w których chcą dominować.

 

Krótko po rozpoczęciu kampanii przez tę agencję średnia pozycja w rankingu docelowego słowa kluczowego znacznie wzrosła. Następnie w kolejnych tygodniach stopniowo się poprawiał.

Ponieważ pozycja w rankingu poprawiła się tak znacząco, wkrótce potem pojawił się większy ruch organiczny.

 

Posiadanie danych na poziomie słów kluczowych, a nie tylko na poziomie strony, może mieć ogromne znaczenie w raportowaniu kampanii.

Czasami klienci mogą przychodzić do Twojej agencji z założonymi klapkami na oczach. Mogą nie być usatysfakcjonowani, chyba że uszeregują określone frazy kluczowe, o których myśleli na początku kampanii.

Posiadanie bardziej szczegółowych danych do przedstawienia im może stanowić różnicę między niezadowoloną lub zadowoloną bazą klientów.

 

4 raporty Google Search Console do wykorzystania w kampaniach klientów

Jeśli dokładność i kompleksowość danych GSC skłaniają Cię do korzystania z narzędzia w swoich raportach, oto cztery raporty SEO, których możesz zacząć używać w kampaniach klientów.

 

Są bardzo łatwe do wygenerowania. Mogą również pomóc Twojej agencji SEO udowodnić wartość w różnych usługach SEO lub produktach oferowanych przez Twoją agencję.

Raport najczęstszych zapytań

Ten raport może pomóc Ci pokazać klientom, które słowa kluczowe generują największy ruch organiczny w ich witrynie.

 

Aby naprawdę udowodnić skuteczność swoich usług, wybierz zakres dat na trzy miesiące przed i po kampanii. Pomaga to klientom zobaczyć postęp SEO.

Aby wygenerować raport, przejdź do karty Skuteczność wyszukiwania na koncie Google Search Console i kliknij Eksportuj w prawym górnym rogu.

Spowoduje to wygenerowanie arkusza kalkulacyjnego ze wszystkimi słowami kluczowymi, które w wybranym okresie spowodowały ruch w witrynie Twojego klienta. Zawiera również ich współczynnik klikalności i średnią pozycję w rankingu słów kluczowych.

 

W zależności od rodzaju usług, które świadczysz swoim klientom, określisz, na które obszary raportu najbardziej będziesz chciał skierować ich uwagę.

 

  • Dla twórców linków lub specjalistów od cyfrowego PR : zwróć uwagę na poprawę średniej pozycji słów kluczowych. Usługi typu white-hat backlink powinny zwiększać rankingi we wszystkich słowach kluczowych.
  • Dla twórców treści : zwróć uwagę na wszelkie wzrosty w ogólnych rankingach słów kluczowych. Im bardziej trafne treści opublikujesz w witrynach swoich klientów, tym więcej zapytań powinni się pojawić.
  • Dla technicznych specjalistów SEO : skup się na lepszych współczynnikach klikalności, jeśli zoptymalizowałeś tytuły stron lub opisy meta dla stron internetowych Twoich klientów.

 

Raport o linkach zwrotnych

Dla tych specjalistów SEO, którzy koncentrują się na strategiach SEO poza witryną, takich jak budowanie linków i cyfrowy PR, funkcja Linki w Google Search Console może pomóc w wykazaniu postępów w linkach zwrotnych.

Dzięki tej funkcji możesz zobaczyć linki zewnętrzne, linki wewnętrzne i najlepsze linki Twoich klientów.

Jeśli Twoja agencja pracuje nad tworzeniem linków zwrotnych do określonej strony, możesz skorzystać z funkcji Linki, aby przejrzeć dane o linkach zwrotnych dla dowolnej strony w witrynie klienta. To znaczy, o ile strona zawiera odsyłające do niej linki i została zaindeksowana przez Google.

 

Te raporty o linkach zawierają wszystkie linki do strony, niezależnie od tego, czy są to linki dofollow czy nofollow. Gdy zdobędziesz nowe linki zwrotne do witryny klienta, pojawią się one w Twoich raportach dotyczących linków.

Ogólnie rzecz biorąc, lepiej jest mieć wiele witryn (lub domen odsyłających) zawierających linki do stron klientów. Pomoże to podnieść ich autorytet w oczach wyszukiwarek.

Jeśli zdobędziesz nowe domeny odsyłające dla swojego klienta w trakcie jego kampanii, skieruj jego uwagę na ten raport.

 

Główne raporty dotyczące wskaźników internetowych

Jeśli świadczysz usługi związane z pozycjonowaniem technicznym lub tworzeniem witryn internetowych, funkcja wyświetlania strony w Google Search Console może pomóc Ci pokazać klientom agencji, w jaki sposób Twoja praca sprawiła, że ​​ich witryna jest bardziej przyjazna dla wyszukiwarek.

Raporty te pokażą dzienne dane o jakości strony oraz czy na którejś ze stron wystąpiły błędy.

 

Niektórzy klienci mogą przybyć do Twojej agencji z dużym zadłużeniem technicznym. Pokazanie, w jaki sposób optymalizacje techniczne pomagają im spełnić standardy jakości strony Google, może być głównym wyrazem wartości Twojej agencji SEO.

 

Raport dotyczący pokrycia indeksu

W przypadku agencji SEO, które obsługują klientów korporacyjnych lub marki z dużymi witrynami (z ponad 500 stronami docelowymi), raport Pokrycie indeksu może pomóc w wykazaniu, w jaki sposób wszelkie ulepszenia techniczne zastosowane przez Twoją agencję doprowadziły do ​​maksymalizacji budżetu indeksowania.

 

Raport pokazuje stan indeksu wszystkich adresów URL w usłudze internetowej.

Dla specjalistów SEO, którzy używają tagów robotów do promowania niektórych stron na innych, ten raport może pomóc pokazać klientom wpływ tych metatagów.

 

Ten raport będzie bardziej wartościowy dla agencji SEO, które zapewniają optymalizacje techniczne i usługi.

Jeśli jednak Twoja agencja tworzy nowe treści dla swoich klientów, pokazanie im, że te strony faktycznie trafiają do indeksu Google, może być bardzo cenne.

 

Dlaczego moja agencja SEO powinna korzystać z Google Search Console?

Aby wszystko było proste, Google Search Console jest bezpłatne, dokładne i wszechstronne.

Szczegółowość danych Google pomoże Twojej agencji SEO szybciej i bardziej przekonująco wyświetlać wygrane kampanii.

Jeśli chcesz, aby klienci Twojej agencji odnowili swoje kampanie lub zwiększyli budżety, może Ci w tym pomóc raportowanie w Google Search Console.